Zoberte si zdravé jedlo so sebou

19. mája 2016

Zoberte si zdravé jedlo so sebou
19. mája 2016 ŠEVT a.s.

V dnešnej dobe mnohí z nás túžia žiť zdravo, avšak nie vždy na to máme ideálne podmienky. Jednou z najdôležitejších vecí je zdravé jedlo. Chceme jesť pravidelne, zdravo a chutne, no nie je to vždy jednoduché. Čítajte ďalej a dozviete sa, ako si to čo najviac uľahčiť.

V čom si so sebou vziať zdravé jedlo?

Väčšinou čelíme rovnakým problémom. Počas dňa stráveného v škole alebo práci niekedy nemáme možnosť zájsť na poriadny obed. Vyprážaný syr z neďalekej jedálne 5 x do týždňa nám iste nie je práve po chuti. Aj svojim deťom chceme pribaliť do školy zdravú desiatu a možno by niektorí z nás radi chodievali na celodenné pikniky do prírody. Určite ste už uvažovali nad tým, v čom by ste si mohli so sebou vziať svoje doma pripravené zdravé jedlo.

cn0314b

Je lepší plast alebo sklo?

Existujú rôzne druhy nádob na jedlo. Najbežnejšie sú plastové dózy. Sú síce ideálne na skladovanie a prenášanie obedu, avšak majú jednu veľkú nevýhodu. Ak ich vystavíte teplu (napríklad pri zohrievaní jedla v mikrovlnke), uvoľňujú sa z nich škodlivé látky. Z tohto hľadiska sú vhodnejšie dózy zo skla. Problémom je ich vyššia váha, takže sa horšie prenášajú.

…najlepšie je antikoro

Antikorové nádoby sa na rozdiel od plastových neznečistia a nenapáchnu jedlom, a sú podstatne ľahšie ako sklenené nádoby. Potraviny v nich zostávajú dlho čerstvé a vďaka kvalitnému plastovému viečku ich môžete prenášať bez obáv z vyliatia. Keďže sú absolútne zdraviu neškodné, nemusíte sa obávať, že spolu s jedlom sa do vášho tela dostanú akékoľvek škodlivé látky. Vynikajúcou prednosťou našich antikorových dóz je, že sa v nich dá jedlo zohriať v rúre, stačí odobrať plastový obal. Nádoby nehrdzavejú a sú odolné voči preliačeniu. Dostať ich kúpiť v rôznych farebných vyhotoveniach, stačí si len vybrať.

Neviete, čo si uvariť?

Máme pre vás skvelý tip – zapekané špenátové cestoviny. Špenát je jednou z najzdravších potravín. Aj keď ste ho ako dieťa neobľubovali, vyskúšajte tento recept a svoj názor možno zmeníte.

zdravé jedlo

Potrebujete:

  • 400 g špenát (stačí mrazený)
  • špaldové alebo iné cestoviny (najvhodnejšie sú penne)
  • bazalka
  • olivový olej
  • soľ, korenie podľa potreby
  • nízkotučný tavený syr
  • nízkotučný tvrdý syr

 

Postup:

Špenát zohrejte na troške olivového oleja. Ak máte čerstvý špenát, najskôr ho nakrájajte. Mrazený špenát roztopte. Pridajte štipku soli, korenia a bazalky. Môžete použiť napríklad aj pizza korenie, záleží len na vašej chuti. Medzitým predvarte cestoviny. K špenátu pridajte tavený syr a nechajte ho roztopiť, zmes občas premiešajte. Cestoviny sceďte.

Pripravte si zapekaciu misu a spodok potrite trochou špenátovej zmesi, aby sa vám cestoviny nepripiekli. Potom po vrstvách pridávajte cestoviny a špenátovú zmes. Na vrch nastrúhajte syr a dajte zapiecť na 10-15 minút pri 240°C.

Prajeme dobrú chuť. 

Ak si jedlo nemáte v práci kde zohriať, odporúčame vám napríklad obľúbený Cézar šalát.

Zdravé jedlo bez starostí

Ak vám v ceste za krásnym dňom stráveným uprostred jarnej prírody stojí iba strach z hladu a roztlačených sendvičov v batohu, s antikorovými dózami ho môžete pokojne hodiť za hlavu. Rovnako aj starosti s obedom v práci či v škole. Chutný domáci obed vám kolegovia budú závidieť, alebo sa vami nechajú inšpirovať. S výživným obedom alebo desiatou sa budete cítiť oveľa komfortnejšie, nech ste kdekoľvek.

Komentáre (0)

Komentovať článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*