3 sladké a zdravé raňajky, na ktorých si pochutí celá rodina

27. septembra 2018

3 sladké a zdravé raňajky, na ktorých si pochutí celá rodina
27. septembra 2018 Veronika Heckova

Máte doma maškrtníkov, ktorí milujú sladké dobroty na raňajky? Pripravte im také, ktoré sú zdravé a chutia aj bez pridaného cukru. Nadýchané lievance, domáce müsli a malinová ovsená kaša sú nestarnúcou klasikou.

Neraňajkovanie je častým zlozvykom, ktorý trápi už aj mnohé školopovinné deti. Čím sú deti staršie, tým viac majú sklon vynechávať raňajky. Ako ich naučíte raňajkovať? Choďte im príkladom. Pripravujte si výdatné a vyvážené raňajky, jedzte spoločne za jedným stolom a ukážte im, že aj zdravé potraviny môžu byť veľmi chutné.

Asi najobľúbenejšie sú medzi deťmi sladké raňajky. Mali by obsahovať veľa zložitých sacharidov a bielkovín. Po takýchto raňajkách budú sýte a nebudú potrebovať ďalšie sladkosti. Po sladkých raňajkách im môžete pribaliť do desiatového boxu ovocie alebo menší obložený chlebík.

Tvarohové lievance s lesným ovocím

Suroviny: 3 vajíčka, 250 g jemného tvarohu, 1 banán, mrazené lesné ovocie, 120 g špaldovej hladkej múky, tabličku horkej čokolády, ½ čajovej lyžičky kypriaceho prášku a kokosový olej na vyprážanie. Sevt Zdrave Ranajky (4)

  1. Lesné ovocie rozmrazte a zohrejte na menšej panvici. Ak chcete, môžete do neho na konci pridať lyžičku medu.
  2. Banán roztlačte vidličkou a pridajte tri vajíčka. Dobre vymiešajte.
  3. Potom špaldovú múku a tvaroh. Hmotu poriadne premiešajte a na záver vysypte kypriaci prášok. Do hotového cesta môžete podľa chuti pridať kakao, škoricu alebo vanilku.
  4. Lievance vyprážajte na troške kokosového oleja do zlatohneda a naservírujte s lesným ovocím a nastrúhanou alebo roztopenou čokoládou. Ak počas pracovného týždňa nemáte na takéto dekorácie čas, pokojne položte na stôl jahodový džem.

Hotové neozdobené lievance môžete odložiť aj do krabičky a poslúžia ako chutný olovrant.

TIP: Chcete prekvapiť deti pri spoločných víkendových raňajkách? Naservírujte lievance do tvaru medvedíka.

Ovsená kaša so škoricou a malinami

Suroviny: 250 ml mlieka (môžete použiť aj rastlinné), 80 g jemných ovsených vločiek, lyžica medu, čerstvé alebo mrazené maliny, mletá škorica a kúsok masla (alebo kokosového oleja). Sevt Zdrave Ranajky (5)

  1. Najskôr si rozmrazte maliny, prípadne ak máte čerstvé roztlačte ich vidličkou.
  2. Mlieko dajte do hrnca spolu s ovsenými vločkami a priveďte do varu. Nechajte vrieť na miernom ohni, až kým nebudú vločky mäkké.
  3. Na záver pridajte lyžicu medu, ½ čajovej lyžičky škorice a kúsok masla (alebo kokosový olej).

Kašu servírujte do hlbokého taniera a dozdobte malinami alebo strúhanou horkou čokoládou. Sevt Zdrave Ranajky (15)

Domáce müsli tyčinky

Tento recept je vhodnejší pre väčšie deti, ktorým už neprekáža požuť aj chrumkavejšie oriešky a ovsené vločky. Výhodou tohto receptu je jeho univerzálne použitie. Z pripravenej zmesi urobíte tyčinky, ale aj klasické müsli, ktoré sa dá primiešať do jogurtu alebo mlieka.

Suroviny: 300 g jemných ovsených vločiek, 50 g orechov, 50 g semiačok (tekvicové, slnečnicové), 70 g sušeného ovocia (slivky, brusnice, marhule a i.), 3 banány, 1 jablko, 2 polievkové lyžice (PL) medu, škoricu a 2 PL kokosového oleja. Sevt Zdrave Ranajky (16)

  1. Orechy a sušené ovocie posekajte na drobno a jablko postrúhajte.
  2. V samostatnej miske rozmixujte do hladka banány a vmiešajte k nim nastrúhané jablko, med a kokosový olej.
  3. V druhej miske zmiešajte škoricu, ovsené vločky, nasekané orechy a semiačka. Obe zmesi spojte a dôkladne premiešajte.
  4. Na plech uložte papier na pečenie a zmes rozotrite. Na výšku by mala mať približne 1 – 1,5 centimetra. Pečte pri teplote 150 °C asi 30 minút. Zmes pozorne sledujte a dávajte pozor, aby sa nespálila.
  5. Dopečenú a vychladnutú zmes nakrájajte do tvaru tyčiniek.

Hotové tyčinky skladujte v suchu v uzatvárateľnej dóze. Ak nechcete mať müsli v tvare tyčiniek, nasypte zmes na plech a rozdrobte. Počas pečenia ju zopárkrát premiešajte.

Sevt Zdrave Ranajky (1)Rozdrobená zmes je ideálna na raňajky a naopak tyčinky poslúžia ako zdravá a chutná desiata pre celú rodinu. Výhodou tohto receptu je aj to, že si môžete všetko pripraviť večer a ráno už nemáte so svojimi stravníkmi žiadne starosti.

Pekné pestrofarebné dózy na uskladnenie müsli nájdete aj v našej ponuke. Môžete si vybrať medzi sklenenými uzatvárateľnými nádobami,

Komentáre (0)

Komentovať článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*