Vizitky – kľúč k profesionalite

2. mája 2016

Vizitky – kľúč k profesionalite
2. mája 2016 ŠEVT a.s.

Máte už svoju vizitku? Ak nie, pomôžeme vám nielen s výberom tej správnej, ale aj s jej tlačou. Profesionálna vizitka totiž nie je užitočná len pre obchodných riaditeľov veľkých firiem, ale taktiež pre živnostníkov či radových zamestnancov. Prečo je to tak?

Vizitka je formou prezentácie samého seba a je len na vás, ako a či vôbec sa chcete prezentovať, t. j. predať sa.

Ako urobiť dojem?

vizitky

Čo sa týka rozmerov, vizitky môžu mať formát klasický (90 x 50 mm) alebo európsky (85 x 55 mm). Dôležitými údajmi sú vaše meno, telefónne číslo, e-mail, webová stránka a pozícia vo firme.

Do krátkeho textu môžete zhrnúť svoje schopnosti a zručnosti, nemýľte si však vizitku so životopisom. Vhodný text by bol napríklad: „profesionálny grafik, práca vo Photoshope, tvorba lôg“, zatiaľ čo úplne nevhodný text je: „flexibilita, spoľahlivosť a komunikatívnosť“. Okrem toho, že tieto vlastnosti vám už dávno nedajú plusové body ani v životopise (veď kto ich tam nemá?), na vizitke by boli úplne zbytočné.

Adresu uveďte iba v prípade, že máte kanceláriu. Nechcete predsa, aby niekto klopal na vaše dvere doma. Ak pracujete z rôznych miest (napr. grafici, copywriteri atď.),  je to zbytočný údaj.

Pri vizitke spoločnosti by adresa sídla mala byť samozrejmosťou a neublíži ani nejaký ľahko zapamätateľný slogan.

Ak pracujete aj v zahraničí, zaobstarajte si vizitky aj v cudzom jazyku, prípadne využite ponuku obojstrannej tlače.

Pohľadnice s vlastným obrázkom.

Vizitky a farba

Farba vizitiek by mala vždy korešpondovať s logom vašej firmy. Logo neskúšajte vytvárať sami, aby vyzeralo profesionálne, oslovte grafikov. Keď logo nemáte, farbu vizitky priblížte predmetu svojej činnosti. Vizitka obchodného zástupcu stravovacích zariadení by rozhodne nemala byť modrá, vizitka kozmetického salónu v čiernej farbe tiež nie je žiadnou výhrou. Fantázii sa medze nekladú. V súčasnosti sa stretávame so skutočne zaujímavými vizitkami – pozrite si galériu.

Samozrejme, klasické biele vizitky s čiernym písmom nikoho neurazia, avšak na prvý pohľad ani veľmi nezaujmú.

„Hlavne nápadne“

Tak, vizitky už máte a teraz môžete niekoľko kusov odovzdať ďalej. Vizitku nikdy nedávajte pri podávaní rúk, je to neslušné. Ak ste príjemca, vizitka sa v žiadnom prípade nevkladá len tak do vrecka. Najskôr si ju preštudujte a poďakujte, nechcete predsa nikoho uraziť.

Na záver niekoľko tipov:

  • Dajte si pozor na gramatické chyby a preklepy a skontrolujte všetky údaje.
  • Musí byť jasné, s čím podnikáte, prípadne čím sa v práci zaoberáte.
  • Na zadnú stranu firemnej vizitky môžete pridať napríklad kupón na zľavu niektorého produktu.

Ak vás článok o vizitkách zaujal, navštívte aj našu stránku online tlač, na ktorej si môžete jednoducho a lacno vytvoriť vlastnú profesionálnu vizitku.

Komentáre (0)

Komentovať článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*