Nájdite si dôvody prečo začať športovať

10. júla 2017

Nájdite si dôvody prečo začať športovať
10. júla 2017 Jana Lauková

V minulosti bol telocvik v škole vďaka smiešnym úborom tak trochu trapas. Verili by ste, že sa povinne nosili oblečené červené a modré trenírky a cvičky?! Doba sa, našťastie, zmenila a dnes už cvičenie medzi trapasy v žiadnom prípade nepatrí. Práve naopak – ak chcete byť fit, bez cvičenia to nepôjde. Pravidelný pohyb nie je dobrý len pre zdravie, zmení aj vzhľad a sebavedomie. Športovaním sa zlepšuje postava (čo sa v lete určite zíde), zvyšuje hladina endorfínov (ktoré spôsobujú pocit šťastia a uvoľnenosti) a hlavne – zlepšuje sa zdravie (a kto sa cíti dobre, ten aj dobre vyzerá). Takže platí jednoduchá zásada: Ak chce byť človek sebavedomý, dobre vyzerať a ešte lepšie sa cítiť, musí CVIČIŤ, CVIČIŤ, CVIČIŤ… Výhovorky neplatia. Najmä nie počas letných mesiacov, ktoré sú na všetky možné športy ako stvorené. Ak ešte nemáte svoj obľúbený, poďte sa s nami pozrieť na tri, ktoré máme radi my.

IN-LINE KORČULE

In-line korčuľovanie je droga. Keď s ním človek raz začne, už nebude chcieť skončiť. Nezaťažuje kĺby, takže sa dá korčuľovať doslova celý život. Ak ste už dlho necvičili, korčule sú ideálnou voľbou na rozhýbanie sa. Že sa vám predstava korčuľovania spája s nekonečnou rovnou trasou a protivetrom? Zabrzdite! Korčule nie sú určené len na nudný presun z bodu A do bodu B. Odviažte sa, môžete s nimi jazdiť na u-rampe, robiť street jazdu s prekážkami, freestyle, slalomovú dráhu a čokoľvek ďalšie, čo vám napadne. Korčule sú jednoducho super vec! Pre každého bez ohľadu na vek.

BICYKLOVANIE

Pravidelné bicyklovanie vám zlepší zdravie a predĺži život. Od vynájdenia prvého bicykla uplynulo už 178 rokov. Veľa vecí vzniklo, veľa zaniklo, no bicykle sú tu stále. Nevyžadujú spotrebu palív, šetria čas aj priestor (hlavne parkovací), sú ekologické a znižujú náklady na zdravotníctvo. V mestách, kde väčšina áut stojí v zápche, cyklista prefrčí, akoby sa nechumelilo. No bicyklovanie nie je len o praktickom využití. Je o emóciách. O dobrodružstvách, ktoré s vašim bicyklom zažijete v prírode. Počuli ste už vetu o tom, že najkrajší pohľad na svet je z konského chrbta? Neverte jej. Najkrajší pohľad je zo sedadla bicykla! Stále sme vás nepresvedčili? OK, potom tu máme ešte jedno meno – Sagan. A viac hovoriť nemusíme, však?

BEH

Veľa ľudí považuje beh za príliš náročný. No keď sa nad tým na chvíľu zamyslíte, nie je dôvod si to myslieť. Beh predsa patrí k tým najprirodzenejším pohybom. Beháme od chvíle, čo sme sa naučili chodiť. Nevyžaduje žiadne špeciálne podmienky, miesto ani čas. Stačí natiahnuť tenisky a rozbehnúť sa. Behanie zlepšuje zdravie aj spánok, je prevenciou pred ochorením srdca, vysokým cholesterolom, spomaľuje starnutie a spaľuje podkožný tuk. Je to jeden z mála športov, ktorý vás nebude stáť ani korunu a prinesie vám veľmi veľa pozitív. A ak si chcete kolektívne zabehať, nie je problém vybrať si z pomedzi desiatok bežeckých podujatí.

AKO ZAČAŤ A NEPRESTAŤ

Začiatky sú vždy ťažké. No ak ich prekonáte, čoskoro zistíte, že to, čo vyzeralo neprekonateľne, sa pre vás nakoniec stalo samozrejmosťou, alebo dokonca novým hobby. Preto bez ohľadu na to, aký šport si vyberiete, snažte sa spríjemniť si jeho začiatky čo najviac.

  1. Nájdite si dôvod(y), prečo ho vykonávať

Nájdite si dôvod(y), ktorý(é) vás bude(ú) hnať aj vo chvíľach, keď sa vám práve nebude chcieť ísť športovať. Môže to byť snaha schudnúť, zlepšiť si zdravie či náladu, možnosť spoznať nových ľudí alebo stretávať sa s priateľmi. Spíšte si všetko pozitívne, čo vám šport prináša, a vo chvíľach, keď sa vám nebude chcieť ísť športovať, si tento zoznam prečítajte.

  1. Vytvorte si pozitívne emócie

Sevt Radsej Cvicit Ako Sa Ucit1Ak sa vám samotný šport zdá nudný, skúste si ho trochu spestriť. Napríklad si vytvorte playlist a behajte s obľúbenou hudbou. Môžete využiť praktické obaly, ktoré sa pripevňujú na rameno. Dobrá hudba nabíja energiou a dokáže neuveriteľne zľahčiť cvičenie. Alebo si kúpte vec, ktorá vás bude „nútiť“ športovať. Nezáleží na tom, či to budú super tenisky, hodinky alebo tričko. Ak sa vám bude páčiť, budete túžiť ju využiť.

 

  1. Plánujte

Nič nenechávajte na náhodu, čas na športovanie si vyhraďte vopred. Ak sa dá, stanovte si pravidelné termíny. Prispejú k tomu, že sa už nebudete musieť premáhať, ale športovať pôjdete automaticky, zo zvyku. Veci na šport majte tiež pripravené vopred. Je oveľa jednoduchšie schytiť tašku a ísť než míňať svoj čas aj energiu hľadaním všetkého potrebného.

  1. Buďte hrdý na svoje pokroky

Stiahnite si do mobilu aplikáciu a svoje úspechy si poctivo zaznamenávajte. Samých vás prekvapí, keď uvidíte, ako veľa sa dá dosiahnuť už za krátky čas.

  1. Nikdy nezabúdajte na bezpečnosť sevt_reflexne-prvky_1

Šport je činnosť, ktorá vám môže zlepšiť zdravie. No aby ste mal z neho aj úžitok, vždy myslite viac na svoju bezpečnosť než na prekonanie svetových rekordov. Zvoľte správnu obuv a oblečenie a ak pôjdete na bicykel či korčule, vždy skontrolujte kolieska, nafúknutie gúm a hlavne brzdy. Naozaj nie je nič horšie ako cestou z kopca zistiť, že nefungujú… Vždy, keď budete športovať vonku, majte na sebe reflexné prvky. Vyzerajú ako nepodstatná drobnosť, no môžu vám zachrániť život. Čím viac ich budete mať, tým lepšie.

Možností športovať je dnes nespočetne veľa. Každý (a tým myslíme naozaj každý – aj vy) má možnosť nájsť si taký šport, ktorý mu vyhovuje. A preto neváhajte, preskúmajte ponuku a začnite cvičiť čo najskôr!

Spomenuté produkty v článku nájdete v predajniach Ševt papiernictvo alebo na eshope www.sevtprerodinu.sk.

Komentáre (0)

Komentovať článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*