Prečo striedať zdroje informácií alebo nebrať ženské časopisy príliš vážne

5. januára 2018

Prečo striedať zdroje informácií alebo nebrať ženské časopisy príliš vážne
5. januára 2018 Veronika Heckova

Väčšina ľudí má svoj obľúbený časopis, noviny alebo on-line médium, ktoré pravidelne číta. A niektorí sú verní iba tomu jednému, prípadne dvom a ostatné úplne ignorujú. Na jednej strane sa to dá oceniť ako lojalita, na strane druhej však výber média nemusí byť vždy najvhodnejší.

Pomerne často to platí o ženských časopisoch, ktorých štruktúra býva takmer identická, čo nie je úplne zlé, no niektoré z nich sú zamerané jedným smerom a snažia sa čitateľa občas až vmanipulovať do konkrétneho cieľa. Je prínosné čítať, vzdelávať sa a mať prehľad o okolitom dianí, ale niekedy si človek ani nevšimne, že sa správa presne tak, ako ľudia z danej redakcie chcú. A oni chcú buď svoj finančný zisk, alebo objektívnu informovanosť čitateľa. Obvykle niečo medzi tým a otázkou je iba to, k čomu majú bližšie. Je to ťažké rozoznať, ale núka sa tu rozumné riešenie – nespoliehať sa len na jeden zdroj informácií. Pokojne si nechajte svoj obľúbený časopis so ženským menom v názve a pribalenými vzorkami kozmetiky, ale aspoň občas si názory z neho overte aj niekde inde. Prinajhoršom v inom ženskom mene v názve. Takmer každý ženský časopis totiž obsahuje tie isté rubriky:

Móda alebo čo musíte mať balenie

V drahších časopisoch býva takmer tretina strán tvorená fotografiami z rôznych prehliadok svetoznámych módnych domov a hneď na druhej strane sú rady, kde si tieto alebo aspoň podobné „vychytávky“ môžete kúpiť.

Áno, ak sa vám niečo páči a vyhovuje vám aj štýl, je to naozaj nápomocná informácia. Ale predtým, ako otvoríte e-shop, kde jedným-dvoma klikmi dokážete minúť celú výplatu, sa zamyslite. Nie každú „must have“ novinku musíte naozaj mať a kvalita vašej osobnosti sa nemeria tým, či máte na sebe nohavice za štvorcifernú sumu, v ktorých vyzeráte, akoby ste sa po zobudení zabudli prezliecť z pyžama. A nepomôže vám, že je na nich vyšité obrovské známe logo, alebo podľa najnovších módnych trendov dokonca práve naopak.

Bulvárne klebety

Naozaj nie je ťažké dostať sa k informáciám o tom, ktorá herečka má najnovšie silikónové prsia, kto s kým momentálne randí alebo prestal randiť za veľmi búrlivého rozchodu, prípadne čo má tá-ktorá herečka rada v posteli a koľké dieťa známa celebrita čaká.

Neodsudzujte ľudí, ktorí sa o tieto veci zaujímajú alebo, naopak, nezaujímajú len preto, že vy patríte do opačného tábora. Ak však také informácie čítate, majte na pamäti, že to často bývajú nanajvýš polopravdy, ak nie úplný výmysel. Sledujte, či sa daná informácia objaví aj v inom médiu, alebo ju minimálne berte s rezervou.

Diéty a recepty piknik

Existuje názor, ktorý hovorí, že polovicu ženských časopisov tvoria recepty a druhú diéty. Toto vyjadrenie je dosť prehnané, ale základ preň naozaj existuje. Ak vynecháme recepty, lebo tých nikdy nie je dosť, diéty sú iná káva. Azda všade nájdete „zaručene fungujúce a overené“ novinky, ako banánová, čokoládová, kapustová, či dokonca vodková diéta, ktorá tvrdí, že ak na lačný žalúdok do seba hodíte šesť panákov vodky, na druhý deň vám bude tak zle, že na jedlo ani nepomyslíte.

Toto hádam ani netreba komentovať, ale treba si overiť aj ostatné spomenuté diéty. O diétach sa už dávno vie, že dlhodobo nefungujú a keď chcete zhodiť nejaké to kilo, musíte zmeniť životný štýl. Ak však chcete rýchlo schudnúť niekoľko kíl do nových šiat, vtedy sa hodia. Skôr, než sa do nejakej pustíte, si ale niekde inde overte, či nepredstavuje zdravotné riziko. Aj za niekoľko dní sa dá telu ublížiť.

Dojímavé ľudské príbehy na rozplakanie

Takéto srdcervúce rozprávania sú cielené vyslovene na ženy. Nie je na tom nič zlé, ženy sú citlivé a romantické stvorenia, potrebujú tento druh pokrmu pre dušu. Bez ohľadu na to, či príbeh naozaj napísal sám život, alebo pani redaktorky.

Spozornieť by ste však mali v prípade, keď sa takýto článok končí výzvou na zaslanie peňazí. Ak sa rozhodnete pomôcť, dobre si overte prijímateľa. Redakcia nie vždy zodpovedá za pravdivosť informácií a ak nadobudnete podozrenie až po zaslaní, nebudete sa mať na koho obrátiť.

Komentáre (0)

Komentovať článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*